
La Canntina
U samom centru Zagreba je u ožujku 2020. otvorena prva samoposlužna trgovina proizvoda od kanabisa – La Canntina – čiji je direktor poduzetnik Dino Sušić. Da, praktički pri početku COVID-19 pandemije. Uz poslovnicu na Trgu Josipa Jurja Strossmayera 8, La Canntina danas ima samoposlužne trgovine na Savskoj cesti 19 te Savskoj cesti 196/3 u Zagrebu.
Tijekom pandemije, ljudi su pod stresom lockdowna, u ekonomskim neprilikama i otuđeni od bližnjih očito posegnuli za raznim sredstvima koja su im mogla umanjiti anksioznost.
Kanabis, odnosno proizvodi s CBD-om (skraćeno za kanabidiol koji je aktivni sastojak biljke medicinske konoplje) očito se pokazao kao dobra solucija, a svakako zdravija od alkohola i nekih drugih popularnih metoda smirenja i podizanja raspoloženja.

Novija istraživanja sve više ukazuju na pozitivne učinke CBD-a na ljudski organizam, što je zasigurno pridonijelo njegovoj popularnosti, kako izvan Hrvatske tako i u Hrvatskoj. Slijedom toga, povećava se i broj trgovina koje prodaju proizvode s CBD-om.
No, i u kontekstu ovih trgovina, La Canntina je posebna. Čak je i u Zagrebu početkom 2020. postojalo više trgovina specijaliziranih za CBD proizvode, ali La Canntina je pronašla svoju nišu.
Što čini La Canntinu posebnom?
Prvenstveno, La Canntina nije tradicionalna trgovina – ona je samoposlužna.
Odnosno, dio je trenda koji se na engleskom naziva passive CBD vending. Pasivan je jer predstavlja sjajan izvor onoga što se na engleskom naziva passive income tj. pasivnog prihoda (posao praktički radi umjesto vas, odnosno uz minimalni udio vaše intervencije).
Umjesto prodavača (koje biste morali platiti), imate automate koji ujedno sadrže proizvode i izdaju račune. Takvi samoposlužni aparati zahtijevaju samo jednu osobu koja će ih obilaziti i puniti (u ovom slučaju jedna osoba može opskrbljivati čak četiri aparata!).
Možete samo zamisliti kako je ovo bila sjajna ideja upravo u jeku koronavirusa, barem za poslodavce. Nakon inicijalnog uloga vremena i kapitala, posao je zahtijevao minimalno radne snage i održavanja.
Također, puno više vrata je time otvoreno - niste ograničeni najmom prostora jer samoposlužni aparat stane skoro bilo gdje. La Canntina je iskoristila ovu priliku i smjestila se u samom centru Zagreba. Time je ne samo dostupna onima koji žele kupiti nešto s automata, već potiče znatiželju onih koji ne znaju toliko o kanabisu.
Kvaliteta iznad svega
Kanabis je ispočetka (a dijelom i dalje) u očima velikog postotka populacija, a inicijalno i vlasti, imao negativnu reputaciju. Ova se reputacija poboljšava sa svakim istraživanjem koje dokaže pozitivne učinke CBD-a za smanjenje anksioznosti, potencijal za liječenje epilepsije pa čak i raka, ublažavanje bolova, i tako dalje.
Ipak, bilo je potrebno rigorozno testiranje, proučavanje zakonskih regulativa i tehničkih specifikacija prije nego se prva La Canntina poslovnica mogla otvoriti.
Dino Sušić i njegov poslovni partner Vani P. (umjetničko ime), koji je bio zadužen za stvaranje cjelokupnog vizualnog identiteta La Canntine, testirali su robu dobavljača, birali aparate, radili marketinški i poslovni plan, proučavali logističke i zakonske aspekte posla (podjednako onog koji se tiče vendinga i prodavanja CBD-a u Hrvatskoj).
No, rezultat se isplatio. Danas su svi proizvodi u La Canntina aparatima kontrolirani i sigurni te u potpunosti legalni. Sadrže maksimalno 0,2% THC-a (psihoaktivnog sastojka kanabisa), što znači da ne djeluju omamljujuće i što je, uostalom, u zakonskim granicama.
Također, svaki proizvod dolazi u (izuzetno primamljivoj!) ambalaži s otisnuti LOT brojem koji garantira da je roba došla povjerenim, legalnim putevima od dobavljača do aparata. Na ambalaži također stoji deklaracija koja potvrđuje sastojke proizvoda.

Kvalitetu proizvoda testirali su i potvrdili Državni inspektorat, MUP i carina, što je bilo potrebno kako bi se garantirala visoka kvaliteta i čistoća proizvoda te uopće verificiralo da oni ne sadrže ilegalne sastojke, umjetne arome i da se općenito ne reklamiraju krivo.
La Canntina posluje s provjerenim, sigurnim dobavljačima visokokvalitetnih, organski uzgojenih CBD cvjetova koje uvoze iz Austrije i Slovenije, ali odnedavno i Hrvatske (Cro Buddy).
Provjereno i pristupačno
Osim što La Canntina položajem svojih poslovnica pokušava ukloniti stigmu kanabisa, pokušava educirati ljude i učiniti iskustvo kupovanje što ugodniji i sigurnijim. La Canntina proizvodi nisu nešto što se kupuje u mračnoj ulici od sumnjivih ljudi – nipošto.
Svaka je poslovnica opremljena najnovijim samoposlužnim aparatima s ekranom na dodir. Pristupate aparatu, u pozadini svira lagani trap, proizvode (uz opise i cijene) birate s ekrana. Birate željeni način plaćanja, a aparat vam izbaci artikal u sjajno dizajniranoj ambalaži!
Ponuda proizvoda trenutno uključuje tri vrste CBD ulja (od 5, 11 ili 24% arome Cannabis sativa L), 11 vrsta CBD cvjetova te popratni sadržaj koji uključuje rolice s filterima (ili bez), mrvilice i bongove. Uz to možete čak kupiti kavu i grickalice kao na drugim samoposlužnim aparatima! Cjelokupni asortiman možete pronaći na lacanntina.com.
Cijene proizvoda s CBD-om ovise o načinu obrade, ekstrakcije te koncentracije CBD-a u slučaju ulja, a u slučaju cvjetova o načinu uzgoja. Iako su svi cvjetovi organskog porijekla, najskuplji su oni uzgojeni u kontroliranim uvjetima (unutra), gdje se može kontrolirati kvaliteta, a najjeftiniji oni uzgajani vani. Srednje cijene postižu oni uzgajani u plastenicima.

La Canntina ima ambiciju postati franšizom
La Canntina ekipa obratila se CFCG-u, koji specijalizira u franšiznom konzaltingu, kako bi svoj biznis proširila na druge lokacije – i gradove – u Hrvatskoj.
U EUROPI SE OČEKUJE RAST NA TRŽIŠTU OD 400% U SLJEDEĆE 4 GODINE po izvještaju Brightfield Group-a.
La Canntina nudi dvije opcije franšiziranja – single unit ili multi unit (dakle jedna ili više poslovnica).
Od samog početka otvaranja svog biznisa, imat ćete podršku La Canntina tima i dobiti potrebnu obuku u svim segmentima poslovanja. Dakle, ne krećete od nule – dapače. Nakon inicijalnog uloga, od La Canntine dobivate:
-
Upute i pomoć kod odabira lokacije te kod uređenja prostora.
-
Samoposlužne aparate pune robe spremne za korištenje.
-
Pravo na korištenje vizualnog identiteta i brenda La Canntina.
-
Uključenost u marketinške aktivnosti La Canntine.
-
Pristup robi i u budućnosti, čime garantirate kvalitetu proizvoda i sjajnu reputaciju brenda.
-
Savjetovanje cijelo vrijeme.
Potreban Vam je samo još entuzijazam za CBD i malo poduzetničkog duha!
Za dodatne informacije o franšizi možete nas kontaktirati ovdje.