Savjetnik za lansiranje franšize na globalno tržište

Franšiziranje i izlazak na međunarodno tržište može vašoj tvrtki donijeti puno toga dobroga. Prije svega, na ovaj način franšiza se može jako brzo širiti, a to pak može rezultirati stvaranjem novih velikih centara koji donose profit, ali u drugim državama.

Tu su i relativno nizak rizik, smanjenje ovisnosti o potražnji u državi iz koje krećete, a i troškovi franšiziranja nisu visoki. Da ne govorimo da primatelji franšiza (pogotovo master franšiza) preuzimaju većinu posla na sebe.

Prednosti franšiziranja, dakle, su brojne, ali postavlja se pitanje kako početi i kome se točno obratiti kako biste započeli taj proces. Ovaj članak dat će odgovore na najvažnija pitanja vezano uz to, stoga ostanite s nama i saznajte tko vam može najviše pomoći u lansiranju franšize na globalno tržište.

Prvi koraci prije franšiziranja

Prije svega, potrebno je napraviti evaluaciju vaše tvrtke odnosno njezinog koncepta kako bi se utvrdilo koliko je on zapravo franšizibilan i isplati li se uopće ulaziti u cijeli posao. Najvažniji preduvjet, naravno, je da je vaše poslovanje profitabilno i održivo jer ćete upravo na temelju toga moći zainteresirati potencijalne primatelje franšize.

Savjetnik za franšiziranje

Ipak, trebalo bi napraviti i analizu tržišta na kojem vaša tvrtka djeluje kako bi se dobila šira slika.

Pri svemu ovome važno je imati na umu da bi se vaš koncept trebao moći lako replicirati kako bi se franšizi omogućilo što je moguće brže širenje. Imajte na umu da, ovisno o tome kakav model franšize odaberete, vi kao davatelj franšize morate biti spremni na predavanje određenog dijela kontrole drugima.

Naravno, vi još uvijek diktirate uvjete i imate zadnju riječ, ali nećete više biti uključeni u svakodnevno funkcioniranje svake poslovnice. Davatelj franšize trebao bi pružati obuku i podršku i na to morate biti spremni kada krenete sa širenjem.

Franšizna dokumentacija

I dok vam za stvari navedene u prethodnom dijelu ovog članka nije nužno trebao stručnjak koji bi bio vaš savjetnik za franšize (iako stručna pomoć nikad nije na odmet, naprotiv!), kod izrade franšizne dokumentacije stručni savjetnik bit će vam od neprocjenjive pomoći.

Naime, potrebno je pripremiti mnoštvo priručnika koji preciziraju kako se poslovna djelatnost mora odvijati kod primatelja franšize. To uključuje stvari poput operativnog priručnika koji objašnjava sve osnovne procedure poslovanja, priručnika koji sadrži upute o kontroli kvalitete, upute za vođenje financija, pa čak i upute za unutrašnje uređenje objekata u kojima će primatelji franšiza djelovati te sve vezano za njihovu opremljenost.

A to je tek početak jer je potrebno definirati i pravne dokumente od kojih su najvažniji ugovori o franšizi i sve što uz njih ide.

Poslovna suradnja

Dakle, za sve ovo potrebna je i nemala količina papirologije s kojom se pojedinac zaista teško može sam obračunati. Da ne govorimo da neki dokumenti zahtijevaju pravnog stručnjaka koji bi trebao nadgledati njihovo sastavljanje kako ne bi došlo do pravnih zavrzlama jednom kada sve bude spremno za pristupanje prvih primatelja vašoj franšizi.

Imajte na umu da se pravni sustavi od države do države mogu značajno razlikovati pa je stručna pomoć u ovom području vrlo važna.

Povezivanje s brokerima

U svijetu su franšizni brokeri prilično normalna stvar i povezivanje s jednim od njih ili čak s cijelom mrežom brokera može značajno povećati vaše izglede da brzo pronađete primatelje franšize i počnete se širiti na novom tržištu. Zbog toga je dobro imati nekoga uz sebe tko će vam omogućiti da lako stupite u kontakt sa stranim brokerom.

Korištenje usluga franšiznih brokera košta, a najčešće se radi o proviziji koju broker zarađuje jednom kada pronađe i sklopi ugovor s novim primateljem franšize. Dodatna prednost ovakve suradnje za novu franšizu jest to što su brokeri često vrlo iskusni i mogu ponuditi mnogo informacija, a potencijalni primatelj informacija često će prihvatiti njihov savjet.

Dakle, za ovakav potez dobro je imati nekoga uz sebe tko će vas povezati s pravim ljudima u inozemstvu.

Franšizni brokeri

Tko je najbolji savjetnik za franšize?

Iz svega navedenog, lako se može zaključiti da je lansiranje franšize na globalno tržište proces koji zahtijeva multidisciplinarni pristup. Drugim riječima, poželjno je oko sebe okupiti tim stručnjaka koji vam mogu pomoći sa svime što ovaj posao traži, od pravnih poslova do marketinga ili čak grafičke obrade vašeg brenda za lakše franšiziranje.

Stoga je često najbolji potez obratiti se nekakvoj agenciji ili konzultantskoj tvrtki poput CFCG-a koja onda odrađuje cijeli posao za vas.

Na taj način uštedjet ćete puno vremena i novca (o živcima da i ne govorimo) jer ćete sve moći prepustiti pouzdanim stručnjacima koji točno znaju što jedna mlada franšiza treba, dok ćete se vi moći fokusirati na vaš posao i dovođenje koncepta do savršenstva. To će vam omogućiti da privučete nove primatelje vaše franšize i brzo izgraditi svoje poslovno carstvo.

O autoru:

Andrija Čolak

Andrija Čolak je ugledno ime u svijetu franšiza s više od 15 godina iskustva u industriji. Kao osnivač prepoznatljive franšize Surf'n'Fries, Andrija je svoje bogato iskustvo pretočio u niz prestižnih nagrada, uključujući NextGen nagradu koju je dobio 2015. godine od International Franchise Association, te priznanje za Franšiznu osobu godine 2022. u okviru Franchise Brand Leader Award.

Kroz svoj blog na CFCG (Colak Franchise Consulting Group) stranici, Andrija deli dragocjena saznanja i stručne savjete, pružajući čitaocima uvid u tajne uspešnog franšiznog poslovanja. Svoje obrazovanje je obogatio studijem marketing menadžmenta i marketing strategije na - Douglas College i BCIT u Kanadi. Dobrodošli u svijet franšizinga s Andrijom Čolakom, stručnjakom koji je svojim radom oblikovao industriju.

CFCG

Prije tri godine u Hrvatskoj je osnovana i konzultantska kuća specijalizirana za franšizno poslovanje CFCG (Colak Franchise Consulting Group). Posao joj je pomaganje mikro, malim i srednje velikim poduzetnicima u pretvaranju tržišnih koncepata u franšizni model poslovanja. „Nakon desetak godina poslovanja u Surfs&Fries franšizi, tijekom kojega je bilo i pogrešnih koraka, odlučili smo svoja znanja i stečena iskustva podijeliti s drugima i pomoći im tako da ne ponove pogreške koje smo mi napravili”, kaže Andrija Čolak, osnivač konzultantske tvrtke CFCG. U posljednje četiri godine ta konzultantska kuća pomogla je u razvoju četrdesetak franšiznih koncepata u našoj zemlji.

Možda će ti se svidjeti

Nove objave