
Rakhia Bar
Dok se velik broj ugostitelja tijekom pandemije i lockdowna trudio samo održavati na životu i pokušavao optimistično gledati na budućnost, rijetki su poduzeli veliki korak i pokušali aktivno unaprijediti svoj biznis.
Rakhia bar, odnosno njen vlasnik, poduzetnik Matija Blažević, jedan je od aktera koji je razmišljao pozitivno i proaktivno te gledao kako pretvoriti poznati riječki Rakhia Bar u hrvatsku, a možda i svjetsku franšizu!
Posebnost ovog događa je što je Rakhia Bar prva rakijarnica koja se franšizira u Hrvatskoj, što je u skladu sa svjetskim trendovima i praksama.
Cilj je ultimativno otvoriti Rakhia Bar u svim većim gradovima u Hrvatskoj, a potom i u gradovima u inozemstvu. Upiti su već počeli pristizati iz obližnje Italije, Malte i Slovenije.

Kako je počela priča s Rakhia Barom?
Svaki poznati brend ima svoju priču, svoj identitet. Matija Blažević je još za studentskih dana s poslovnim partnerom Matejem Raguzinom ušao u poduzetničke vode i potom ugostiteljske.
Danas u Rijeci svaki od ovih dvaju mladih poduzetnika ima vlastiti objekt – Rakhia Bar i Stop Caffe & Club. Ne nadmeću se za primat i ne “kradu” si goste već surađuju kako bi riječki Stari grad učinili ugodnijim i zabavnijim mjestom za domaće ljude i turiste. Uostalom, ciljana publika im je drukčija, sadržaj drukčiji, ambijent i glazba se razlikuju, ali uzeti u cjelini nude zaokruženo iskustvo.
S obzirom da je Rakhia Bar izvrsno prihvaćen i popularan u Rijeci, Matija je odlučio bar pretvoriti u franšizu. To nas dovodi do danas.
Kakav je ambijent i identitet Rakhia Bara?
Svaki brend treba imati svoj identitet, a Rakhia Bar je u tome dosljedna. Zna što želi, kakav ambijent želi postići i kakvu publiku privući. Svatko tko uđe u riječki Rakhia Bar doživjet će ambijent kao spoj tradicionalne tople atmosfere (koja je samo pojačana kada Vas rakija ugrije) i pomalo hipsterskog ili pak industrijskog suvremenog stila arhitekture i uređenja interijera.
Kako ambijent sugerira, glazba koja se pušta pretežito je alternativnija i dio imidža – uglavnom ćete čuti reggaeton, RnB, hip-hop ili pop, a ciljana publika obuhvaća mlađe u rasponu od 18 - 35 godina. Bar je podjednako popularan među strancima i domaćim ljudima – strancima zbog cijele kulture ispijanja rakije, zabavnih igara koje se organiziraju u baru, prezentacije rakija, glazbe i ukupnog ambijenta, a domaćima stoga što ovaj bar predstavlja nešto novo i inovativno.
Puno je više od standardnog kafića (uostalom, fokus je na rakiji, a ne kavi), a miljama iznad birtije, kafane, birca ili sličnih lokala.
Inovativni pristup Rakhia Bara vidi se u brojnim aktivnostima koje su bazirane na ispijanju rakije: kupovina i ispijanje rakije “na metre”, rakhia taste guessing (igra pogađanja okusa rakije), kokteli i sladoledi od rakije, rakhia speed drinking (brzo ispijanje rakije - samo za hrabre!) i rakhia skiing.
Rakhia Bar svoj identitet predstavlja i na tržištu vlastitim kućnim brendom rakija - The Hogster koji danas ima 14 različitih okusa, a koje su inspirirane željama mušterija. Ali ingenioznost ne staje tu jer “rakhijevci” nastavljaju razvijati cijeli spektar novih okusa. Dosad su ih razvili sveukupno 20 i ponudu Hogster rakija planiraju širiti sve egzotičnijom ponudom okusa. No, sveukupna ponuda bara uključuje preko 100 vrsta rakija.
Rakhia Bar postaje franšiza!
Prirodni tijek razvoja svakog (uspješnog) ugostiteljskog objekta u jednom trenutku uključuje rast i širenje. Još od kraja 2019. godine, dakle paralelno s razvojem svjetske epidemiološke krize, Matija Blažević je razmišljao daleko unaprijed i gledao na koji način svoju relativno malu tvrtku pretvoriti u franšizu.
U planiranju mu je pomogao Andrija Čolak, hrvatski franšizer i vlasnik sad svjetskog brenda Surf ‘n’ Fries koji je danas prisutan u 16 zemalja.
Iako Rakhia Bar danas broji samo jednu poslovnicu, ambicije za širenje su velike.
Ako ste zainteresirani za biti dio Rakhia tima i pomoći u širenju franšize, što će, sudeći prema originalnom pristupu i jačini imidža, biti profitabilno, Rakhia Bar će Vam dati punu podršku. Dobit ćete:
-
Priručnik upravljanja barom
-
Knjigu standarda brenda i vizualne komunikacije (kako biste zadržali jedinstveni imidž tvrtke)
-
Trening osoblja i menadžmenta
-
Logističku podršku u otvaranju nove lokacije bara
-
Marketinšku podršku kako biste je “lansirali”
-
Cjelokupnu ponudu The Hogster rakija za nuditi novim mušterijama i održavati kontinuitet brenda
-
Podršku tijekom poslovanja
-
Verifikaciju lokacije bara i
-
Prava na brend Rakhia Bar.

Premda je početni kapital potreban za otvaranje franšize pod brendom Rakhia Bar procijenjen na između 75.000 i 175.000 EUR, ovisno o lokaciji (idealno u strogom centru grada, na frekventnim mjestima) i veličini objekta kojeg odaberete (između 60 i 150 m2), ova će se investicija zasigurno višestruko vratiti. A kroz cijeli biste proces imali punu podršku Rakhia Bar tima.
Za dodatne informacije možete kontaktirati Colak Franchise Consulting Group. Upustite se u novu poslovnu priliku i nazdravite joj jednom rakijom!